Gyermekjáték dráma
Mi a gyermekjáték dráma?
Egy gyermekeknek szóló csoportos pszichológiai módszer, ahol szimbolikus formában (azaz a mese és dráma elemeinek segítségével) jeleníthetik meg és dolgozhatják fel a kisebbek és nagyobbak azokat a számukra bonyolult helyzeteket, nehézségeket, amikkel szembesülnek hétköznapi életük során.
Mi a gyermekjáték dráma?
Egy gyermekeknek szóló csoportos pszichológiai módszer, ahol szimbolikus formában (azaz a mese és dráma elemeinek segítségével) jeleníthetik meg és dolgozhatják fel a kisebbek és nagyobbak azokat a számukra bonyolult helyzeteket, nehézségeket, amikkel szembesülnek hétköznapi életük során.
Hogyan működik?
A gyermekek azáltal, hogy új szerepekben próbálják ki magukat (akár állatok, mesehősök bőrébe bújva, vagy növények, tárgyak megszemélyesítőjeként), személyiségük olyan részeit bontakoztathatják ki, amit még nem volt alkalmuk kipróbálni.
Ezáltal megbarátkoznak önmagukkal, megerősödhetnek sokszínűségükben. A mindennapokban pedig kiegyensúlyozottabbak lesznek, könnyebben tudják kezelni konfliktusaikat és jobban tudnak kapcsolatot teremteni a többiekkel.
A csoportos foglalkozás révén a gyermekek fejlődnek abban, hogyan tudnak alkalmazkodni egymáshoz és a közös szabályokhoz, szociális készségeik erősödnek. Megérezve a bizalmat és elfogadást, mernek önmaguk lenni.
Kinek a jelentkezését várjuk?
Gyermekjáték-dráma csoportokat indítunk az óvodás (5-7 éves) és kisiskolás (6-10) korosztálynak egyaránt, a jelentkezők számától függően.
Hogyan lehet jelentkezni?
A kapcsolatfelvételt és időpont egyeztetést követően - amennyiben összeállt a csoportlétszám-, a szülőkkel beszélgetünk és a gyermekekkel is találkozunk. Ezután jelzünk vissza, mi is úgy látjuk-e, hogy gyermeke számára a legmegfelelőbb módszer a csoportos gyermekjáték-dráma.
Milyen egy csoport?
A csoportot mindig két felnőtt szakember vezeti, és általában 5-7 gyermek vesz részt. Ez azért különösen fontos, mert a gyermekjáték-drámában együtt játszunk a gyermekekkel, mi is beöltözünk, szereplőnek választhatnak. Így nemcsak levezényeljük a közös történet alakítását, tartjuk az idői és szakmai kereteket, hanem velük együtt veszünk részt az érzelmi folyamatban, amit a mese eljátszása jelent.
Ehhez fontos a csoportvezetői szerepek spontán megosztása, több szakember összehangolt munkája. A gyerekek ezáltal biztonságban érzik magukat, és visszajelentést kaphatnak utólag a lelki történésekre vonatkozóan nemcsak egymástól, hanem résztvevőként tőlünk is.
Leggyakrabban azzal keresnek meg minket a szülők, hogy gyermekük:
Egy gyermekeknek szóló csoportos pszichológiai módszer, ahol szimbolikus formában (azaz a mese és dráma elemeinek segítségével) jeleníthetik meg és dolgozhatják fel a kisebbek és nagyobbak azokat a számukra bonyolult helyzeteket, nehézségeket, amikkel szembesülnek hétköznapi életük során.
Hogyan működik?
A gyermekek azáltal, hogy új szerepekben próbálják ki magukat (akár állatok, mesehősök bőrébe bújva, vagy növények, tárgyak megszemélyesítőjeként), személyiségük olyan részeit bontakoztathatják ki, amit még nem volt alkalmuk kipróbálni.
Ezáltal megbarátkoznak önmagukkal, megerősödhetnek sokszínűségükben. A mindennapokban pedig kiegyensúlyozottabbak lesznek, könnyebben tudják kezelni konfliktusaikat és jobban tudnak kapcsolatot teremteni a többiekkel.
A csoportos foglalkozás révén a gyermekek fejlődnek abban, hogyan tudnak alkalmazkodni egymáshoz és a közös szabályokhoz, szociális készségeik erősödnek. Megérezve a bizalmat és elfogadást, mernek önmaguk lenni.
Kinek a jelentkezését várjuk?
Gyermekjáték-dráma csoportokat indítunk az óvodás (5-7 éves) és kisiskolás (6-10) korosztálynak egyaránt, a jelentkezők számától függően.
Hogyan lehet jelentkezni?
A kapcsolatfelvételt és időpont egyeztetést követően - amennyiben összeállt a csoportlétszám-, a szülőkkel beszélgetünk és a gyermekekkel is találkozunk. Ezután jelzünk vissza, mi is úgy látjuk-e, hogy gyermeke számára a legmegfelelőbb módszer a csoportos gyermekjáték-dráma.
Milyen egy csoport?
A csoportot mindig két felnőtt szakember vezeti, és általában 5-7 gyermek vesz részt. Ez azért különösen fontos, mert a gyermekjáték-drámában együtt játszunk a gyermekekkel, mi is beöltözünk, szereplőnek választhatnak. Így nemcsak levezényeljük a közös történet alakítását, tartjuk az idői és szakmai kereteket, hanem velük együtt veszünk részt az érzelmi folyamatban, amit a mese eljátszása jelent.
Ehhez fontos a csoportvezetői szerepek spontán megosztása, több szakember összehangolt munkája. A gyerekek ezáltal biztonságban érzik magukat, és visszajelentést kaphatnak utólag a lelki történésekre vonatkozóan nemcsak egymástól, hanem résztvevőként tőlünk is.
Leggyakrabban azzal keresnek meg minket a szülők, hogy gyermekük:
- visszahúzódó, lassan teremt kapcsolatot
- túlságosan aktív, nem tudja betartani a szabályokat
- nem tud beilleszkedni a közösségbe (pl. nem beszél felnőttek társaságában, nem eszik az óvodában, stb.)
- nehezen fejezi ki magát szóban, nagyon játékos
- nem tudja feldolgozni a családi életeseményeket (válás, haláleset, betegség)
- testi tüneteket produkál szervi ok nélkül (pl. rendszeres fejfájás, hasmenés)
- kiegyensúlyozott, de szeretnék fejleszteni spontaneitását és kreativitását.